Torkade sommarminnen.


Nu viner höststormar runt knuten och regnet vräker ner.
Jag har plockat in en del krukor som stod ute.
Med blommorna inomhus kan man dra ut lite på sommarkänslan.



Zinkspannen har jag i butiken i tre storlekar.
Ett litet sommarpoesi i sig.



När pionerna blommade som bäst torkade jag några.
De ska bindas till en liten krans har jag tänkt.



En helg i augusti åkte vi till Norra Värmland och letade
efter min pappas gamla torp uppe i bergen, en säter.
Det fanns tyvärr bara rester kvar.
Men jag plockade en pytteliten bukett av ljung och lav.
Inspirerad an naturen köpte jag härvor av ullgarn
och har tänkt att sticka mig en kofta.
Själva garnet är så vackert i sig, men här är de nu tillsammans.
Den lilla buketten, på det mjuka ullgarnet.



Ska nu gå ut och plocka bort lite fler saker utomhus.
Ha en bra vecka.
Eva-Lena.

Butiken är öppen
Lördag & Söndag 11-16.
Välkomna.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0