Porträtt & Vita blommor

Oj vad tiden går fort!
Vi håller på att göra om lite hemma, så jag glömmer tid och rum.
Hallen är omtapetserad, och nu målar vi om i ett av rummen
på övervåningen.
Det blir , ja vitt, men med en fondtapet.
Ska visa det så fort det blir klart.

Anna-Maja och jag har ju också gjort iordning ute i butiken.
Då fick min fina tavla flytta in i huset igen.
Det är en stor bild uppsatt på ram, 78 x78 cm.
Jag köpte den på Ikea för många år sedan.



Den föreställer konstnären Roslins fru Marie-Suzanne.
Hon dog endast 38 år gammal i bröstcancer.

Nu hänger bilden i vardagsrummet på en ny plats.

Men vad konstigt det kan bli.
Varje gång jag nu går in i rummet så hoppar jag till.
Hon ser på mig genom spegeln i lampetten.
Eftersom hon nu är spegelvänd ser hon så annorlunda och verklig ut.

 


Min städiver har gjort att jag ville ha lite nya blommor också.
Köpte några vita pelargonsticklingar och en fin jasmin.
Genast känns våren lite närmare.




Den här pyttelilla vita Sankt Paulan i en vit urna
kunde jag heller inte motstå.



Så fick vi ovänat kaffegäster en vanlig eftermiddag.
Med en underbar bukett tulpaner.
Vita!
Tack snälla Kerstin.



Ha en bra helg.
Eva-Lena.


Kommentarer
Postat av: Birgit Larsson

Tack för ett trevligt fikastopp hos er igår! Det var så roligt att se allt det fina i butiken,man blir alldeles sjuk av allt det vackra!



Kramar

2011-03-04 @ 11:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0