Sol, Värme & Vajande Fanor.

Jag hoppas att inte någon kom till butiken i lördags
 och blev besviken för att det var stängt.
Jag var i Stockholm över dagen för att se
när sonen gick Högvakt vid slottet.
Det ville jag inte missa, men fick inte tag i någon vikarie.

I Stockholm var det sommar.
Helt fantastiskt efter att bara ha haft regn och kyla så länge.




Så här fint var de uppställda.
Sonen var dessutom Taktkarl och gick längst ut till
vänster för att alla skulle rätta sin takt efter honom.
Jag blev lite tagen av att det var så fint och högtidligt.
Kände inte igen min egen son som såg så annorlunda ut.
När jag idag skulle titta på bilderna hade jag tagit 21 bilder på
den som stod på andra sidan.
Inte alls sonen, och dessutom en tjej!!
Ja jag säger då det. Inte undra på att jag inte kände igen honom!!
Nu måste jag åka upp en gång till och göra ett nytt försök.

Vid Storkyrkan var det fantastiskt vackert.
Körsbärsträden blommade och allt är nyputsat och fint
inför brölloppet.






Vi var inne i en så fin butik som har det perfekta namnet
" Kungens lilla piga"
Den ligger ett stenkast ifrån slottet.
Många fina saker och en så trevlig innehavare.
Väl värt ett besök!

 

Idag var det regn och kallt igen här hemma.
Men denna lilla minisemester igår kommer jag att leva på länge.

Ha en bra vecka,
Eva-Lena.

 


Kommentarer
Postat av: Anki

Hejsan!

Oj det ser verkligen högtidligt ut!

Å din lilla kamera-miss säger väl allt, hihi..mm du får allt göra ett nytt försök!

Å så vackra bilder...härlig butik verkar du funnit oxå!



Jo, du har vunnit i min utlottning, så titta in till mig och maila din adress, så kommer vinsten som ett skott! Å grattis!



Ha en bra kväll!

Kramis!

2010-05-17 @ 18:47:01
URL: http://ankislillavarld.blogspot.com
Postat av: Charlotte Eriksson

Hej kära kusin!

Förstår att det inte var lätt att känna igen honom... men visst är det mäktigt?! Ska ni upp den 6 juni? Vi är uppe hos Sofia den helgen... så i så fall kanske vi ses?!

Ha det så bra!

Kram Lotta

2010-05-17 @ 23:05:12
Postat av: Littmarck

Vilka fina bilder.=)

Kram C

2010-05-17 @ 23:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0