Rostiga Rosor & Vackra Tulpaner


Vi har hängt upp en ny ljuskrona i rostig metall i butiken. 


Den är till salu och finns också som beställningsvara. 






Nu har jag använt en schablon från Jeanne d'Arc Living
och målat en skåpdörr. Det var väldigt lätt och blev riktigt bra.
Skåpet köpte jag på loppis för ett tag sen.
Då hade det en grågrön obestämbar färg.
Nu är det målat med vit grundfärg.  

  

Så här såg hon ut, Prinsessan som fick en vacker ros uppkallad efter sig.
Hon var Drottning Marie-Antoinettes bästa vän och blev därför
halshuggen  under Franska Revolutionen 1792. 




Min man fyllde år häromdagen och fick den här buketten av mig.
Färgerna och formen på dessa tulpaner är otroliga.






Vi vill också säga TACK till er som var här i onsdags kväll.
Det var fantastikt roligt.

Ha det bra, Eva-Lena.  

( Bilden på Princesse de Lamballe är hämtad från nätet.
Ett porträtt av Alexander Roslin.) 


Kommentarer
Postat av: C

Ljuskronan är underbar, synd att det inte finns ngn plats för den i ngt av våra hem.

Vi kommer upp en sväng imorg runt lunch.

Stoor kram

2010-03-27 @ 07:41:25
Postat av: Cilou

Le lustre est magnifique, j'adore les petites roses.

Notre Marie-Antoinette est très aimée des brodeuses, le raffinement du XVIIIème siècle me plait beaucoup,

bizzz

Cécile

2010-03-28 @ 09:58:38
URL: http://ciloubrodeetbric.canalblog.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0