En alldeles underbar dag på slottet.


Nu har jag varit på minisemester några dagar.
Var ute en hel dag på Drottningholms Slott.
Det är så vackert att jag inte kan se mig mätt.
Tänk att ha sin bostad där , och en egen liten trädgård...






Enkla men vackra planteringar, och vita blommor.



I en av flyglarna finns en utställning om Slottsteatern och
 kläder från kärlekspar i olika föreställningar. 

Vad passar bättre i dessa tider?





Det fanns en alldeles underbar kopia av teaterscenen i papp.
Jag funderar på den men köpte den lilla damen.




En vacker mapp med  tryck av en lilja målad av Wendela Rudbeck 1701
och ett litet smycke köpte jag också.

Det var en alldeles underbar dag på slottet.


Hemma igen fick jag en stor leverans med många fina saker.
Jag hade inte tänkt att köpa in mer under sommaren, men ni kunder är så
positiva och handlar, så det blev lite tomt i hyllorna!
Jag har ju öppet tisdag- söndag 12-18 i 2 veckor till
så det behövdes lite nytt.
Jag visar lite av det nya nästa gång, men vita lampfötter
har kommit in igen.

Ha det bra tills nästa gång,
Eva-Lena.


Kommentarer
Postat av: Littmarck

Som alltid helt underbara foton.

Du är så skicklig fotograf.

Stor kram

C

2010-07-25 @ 22:36:16
Postat av: Susanne

Vilka vackra bilder och ett fint minne för dig. Tack för en fin dag hos dig i din fina butik. Nu har jag lagt ut bilder från Karin Linnéa både i min blogg och i Drömmar & ting om du vill kika.

Må så gott, så ses vi!

kram Susanne


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0