Vart tar tiden vägen?


Häromdagen fyllde yngste sonen 20 år.
Det känns lite sentimentalt.
Som alla föräldrar undrar jag,
vart tar tiden vägen?


Blommorna han fick är i färgglada och fulla av 
framtidstro.




Tog en bild i köket också.
Vi hade inte så mycket julsaker framme i år.
Men det var en lugn och fridfull stämning.




Det gamla broderiet fick hänga kvar fast det inte 
har någonting med julen att göra. 
Det är sytt av både ullgarn och silkestråd
för länge sedan.


 
Jag tror att hunden är en pudel.
Vi har en livs levande också som jag ska visa
någon gång.
Om hon bara kan vara still och titta in i kameran.


Ute är det fortfarande djupfruset,
i natt var det - 25 grader.
Till och med i vårt hus blev det rimfrost på rutan.




Det är vackert
men jag längtar efter blommor!
Några tavlor med blommotiv får hjälpa till.
Boken med fantastiska bokstavsblommor köpte jag
i ett antikvariat i mellandagarna.



Den boken ska jag ha som inspiration till ett
nytt målningsprojekt jag kommit på.

Till nästa gång,
ha det bra.

Eva-Lena.







Kommentarer
Postat av: Kathrine svensson

Godmorgon!

Vilka underbara bilder du bjuder på!

Så fina!

Ha en bra Dag

Kram Kathrine!

2010-01-06 @ 08:04:09
Postat av: cilou

Chez nous aussi c'est blanc ; la neige tombe depuis ce matin, le temps c'est un peu radouci, nous avons -2°C.

Ta maison est très belle, très douce, moi aussi j'aime beaucoup les peintures de fleurs.

Bises

Cécile

2010-01-06 @ 09:26:29
URL: http://ciloubrodeetbric.canalblog.com/
Postat av: C

Vad fint.

Tack att du finns.

Kram

2010-01-06 @ 20:39:02
Postat av: Lotta Eriksson

Hej!

Ja, visst är det konstigt att våra "små" har blivit 20 år!!! Det känns ju inte som så länge sedan de föddes... satt och tittade på lite foton och blev oxå lite sentimental... Men de är ju för goa´nu oxå, fast på ett annat sätt!

Vilka fina bilder du har tagit! Och vad fint du har i köket med de vackra gardinerna och kuddarna! Skulle sååå gärna vilja komma förbi snart igen!

Kram Lotta

2010-01-06 @ 21:47:05
Postat av: Adam

OJ!! Vilken fin ny bakgrund du har på bloggen! :)

Fint här hemma är det med =)



Kram Adam

2010-01-07 @ 20:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0