Vinter & Ull


Nu är det 17 grader varmare än förra helgen
och ändå är det minusgrader!
Köpte den här fina termometern till maken i julklapp.
Det är första saken vi har till vårt vinterhus,
som vi ännu inte har.
Men det är ju det där med att drömma...




Skidåkarna ser ut som när min far var ung,
inga märkvärdigheter, de åkte bra i alla fall.




Jag vill börja sticka vantar, det verkar vara lagom svårt.
Har köpt garnet, mysig och varm ull.




I butiken har jag underbara handledsvärmare som
är gjorda i närheten, tyvärr inte av mig.
Dessa kostar 200 kr per par.



Tycker mycket om ull av många anledningar.
För några år sedan hade vi får på gården,
och det var så mysigt.
Mycket snälla och trevliga djur.
Här ser ni vår vackraste tacka som hette Agnes.



De var av den gamla svenska rasen Ryafår.

 

Agnes lilla lamm Beatrix ( efter Beatrix Potter )

Jag hoppas att vi någon dag kan ha får igen.

Eva-Lena.
 


Kommentarer
Postat av: Cilou

le thermomètre est superbe,

je ne connaissais pas les chauffe-poignets.

Ta laine a l'air bien chaude,

et les moutons tous mignons, j'adore Beatrix potter, j'avais décoré la chambre de ma fille avec ces personnages quand elle était petite.



chez nous les températures sont revenues au dessus de zéro.



Bizzz

Cécile

2010-01-17 @ 09:27:44
URL: http://ciloubrodeetbric.canalblog.com/
Postat av: moster Bigi

Tjusiga herrar på bilden, påminner mig mer om Bernhard i skidspåret!Har ett liknande foto på honom.Fåren är bedårande,man blir varm bara av att titta på dem!

Kram moster Bigi

2010-01-17 @ 12:22:17
Postat av: Lotta Eriksson

Hej!

Vilka fina foton!!! Som vanligt... Men nu har ni väl ett vinterhus - kan väl knappast vara mer vinter än så här??? Vill du ha mönster på vantar så hör av dig, jag har både stickat och virkat och är förvånad över hur enkelt det faktiskt är, kom ihåg hur jag svettades över detta i textilslöjden i skolan och nu bara njuter jag... Härligt avkopplande handarbete. Å ull är mysigt ^^^ Kram Lotta

2010-01-17 @ 13:41:36
Postat av: annika

Hej! Det ar kul att sticka något som går snabbt. Fåren är så mysiga. Det passar att ha får hemma hos er. Snart....snart blir det varmare igen. Men jag tycker även om vintern med skidspåren i Kilsbergen och skridskoturerna på Hjälmaren.

Men snart är det vår och utflykt till er.

Kram annika

Postat av: ingela/inspiration i vitt

Hej Eva Lena, vad kul att du tog så många foton hos mig när du var här. Du är så välkommen hit igen. Vilka underbara handledsvärmare du har, jag har flera stycken och kan inte få nog av fina sånna. Hoppas allt är bra med dig. Ska du på mässan? Jag skippar den i år, hinner inte riktigt med. Kram på dig/Ingela.

2010-01-21 @ 23:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0