Snö & Gamla spetsar


Nu har det kommit mer snö!
Idag kunde jag inte ta mig ut med bilen,
men som tur var kom grannen och plogade nu ikväll.
Jag tog den här bilden igår innan snön som kom idag,
ytterligare 2 dm.



Så här såg det ut på samma plats i augusti.

 

Ser att jag glömt redskapen ute!

Hade tänkt att åka på loppis idag men som sagt,
jag fick stanna hemma.
För några veckor sedan hittade jag en del fina saker,
bland annat den här vackra duvan.




En underbar gammal spetskrage låg bland hoptrasslade spetsar
och syntes knappt.

  


Där låg också etuiet för näsdukar som nu är tvättat
i blekmedel och pressat.







Imorgon ska jag iväg och handla färg så att mitt gamla pelarbord
kan målas.
Först vitt, sen ska det få rosnamn på sig.

Återkommer med bilder på det.
Eva-Lena.



Kommentarer
Postat av: Littmarck

Godmorgon.

Oj,så mkt snö. Här är det likadant.

Längtar till sommar och sol.

Vill vara på vårt land.

Stor kram.

Tänker på dig hårt.

C

2010-02-02 @ 08:47:25
Postat av: Susanne

Hej Eva-Lena!

Vackra bilder på vinter och sommar från samma plats. Även andra vackra saker. När skulle vi kunna träffas, jag kan gärna kika ner till dig någon dag. Men just nu är det snöyra som gäller...

Kram Susanne

Postat av: Moster Bigi

Egentligen är det ganska otroligt att naturen kan skifta som den gör!Häromdan hade vi 11 rådjur synliga på och runt tomten, kanske för maten vi lägger ut. Tänker på dig!

Kram

2010-02-02 @ 13:50:32
Postat av: ingela/inspiration i vitt

åååå så söt den lilla vita påsen var, ett vackert fynd.

Din trädgårdsbild är underbar både nu och då.

Kram på dig/Ingela.

2010-02-02 @ 21:44:55
Postat av: Lotta Eriksson

Hej!

Här har vi oxå en massa snö, bara i kväll har det kommit cirka 2 dm - så här är så vackert! Lite ovanligt att köra bil i all denna snö, det är man verkligen inte van vid här! Igår gjorde jag iordning lite vårarrangemang med blommor här hemma - kände att det var dags (?!) å så är det snöstorm idag!!! Men nu dör kanske alla äckliga sniglar inför sommaren - som jag tror blir en riktig sommar efter en riktig vinter!

Kram på dig! Lotta

2010-02-02 @ 23:15:17
Postat av: Mia

Hej!Underbara bilder...men visst längtar man till våren? Kramar mia

2010-02-05 @ 18:27:53
Postat av: Cilou

que de belles dentelles,

chez nous il fait moins froid, nous avons enfin des températures positives et mes crocus commencent à fleurir

Bizzz

Cécile

2010-02-06 @ 16:32:50
URL: http://ciloubrodeetbric.canalblog.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0