Snön ligger envist kvar.


Nu har vi fått de nya växtstöden.
De är av patinerad zink och de finns i tre storlekar,
den högsta är 1,40 cm hög.



Eftersom snön envist ligger kvar har jag dem i hallen.
Jag tycker att de passar lika bra inne som ute,
så en får nog stanna kvar där i vår hall.
 Mönsret  på krukan är väldigt vackert.




Jag måste visa en underbar gammal psalmbok.
Den är från 1880, i blå sammet och med ett litet lås på sidan.
Det är våra barns farmors mormor Betty som ägde den, och med tanke
hur fin den är vårdade hon den säkert ömt.
Kanske fick hon den när hon gifte sig 1883  i Östra Karup.
 


Den är liten, bara 7 x 11 cm och passar perfekt att hålla i händerna.
Bladen är så tunna att jag  knappt vågar bläddra i den.
Den får bli ett vackert minne, kanske i en glaskupa för att skydda den.

Återkommer snart med fler bilder på nya varor i butiken.
  Ha det bra tills dess,
EvaLena.




Kommentarer
Postat av: Adam

Å så fina bilder=)

Har lagt ut annons på Chap nu.. Det är inte så roligt.. Men men, har ju vetat att jag skulle behöva göra det..

Ha det bra så hörs vi!

2009-03-16 @ 12:55:05
URL: http://adamraaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0