Nytt porslin och nytt gott te!


Det nya porslinet från Chic Antique är riktigt rustikt och mysigt.
Förutom skålarna som jag visat tidigare har vi tekoppar, sockerskål och gräddkanna.
Tillsammans med vårat te med det poetiska namnet " Fjäril", får man sommarkänslor.
Det är ett svart te med arom av persika, vanilj och grädde
samt blomblad av lavendel, rosor och ringblommor.
Det smakar ljuvligt!

  

Vi har också den vackra kannan.
Den är 21 cm hög.




Vasen i fattigmanssilver  och glaslampan kommer också från Chic Antique.




Den fina lampan med slipat glas och trådsladd ser riktigt gammeldags ut.




I min ungdom läste jag boken" Brev från min kvarn" av Alphonse Daudet.
Den ingick som kurslitteratur och det blev en favorit.
Daudet var bara 26 år när han skrev sina små vardagliga berättelser
från sin kvarn i Provence år 1864.
Efter att ha läst den har jag en förkärlek för kvarnar.
De står så trygga och vackert placerade.
Nu har jag fått ett exemplar av boken från 1947.
För mig är det en skatt.




Hoppas att solen fortsätter att skina på er,
Eva-Lena.





Kommentarer
Postat av: Adam

Åh så fint=) Över 400 besökare också:D

(Jag har 392 på min hemsida, snart ikapp) =)



Vi hörs

2009-03-19 @ 23:21:23
URL: http://adamraaf.blogg.se/
Postat av: Eva T.

2009-03-23 @ 21:54:38
Postat av: Eva T.

Hej!

Vilka fina bilder! Jag vill gärna besöka din butik framöver.

Vi hade en härlig vecka i Åre. Vi bor i en liten stuga i Huså som ligger ett par mil från Åre.SSF:s stugor som vi får hyra av sjuksköterskeföreningen. Jättefint!

Hoppas att ni har kunnat ta det lugnt och återhämtat er lite.

Må så gott!

Eva&Lasse,Snobben.

2009-03-23 @ 22:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0