Vackra saker från förr.


Vilka vackra saker man kunde göra förr.
Helt fantastiskt!
Den här underbara barnklänningen fick jag häromdagen,
och jag blev så glad, tack Charlotte.
Jag gissar att storleken är ca 2 år,
för den är totalt bara 50 cm lång.. 






Ett  blombroderi som jag tvättat, pressat
och hängt upp på väggen.
Förmodligen är det ett kuddfodral.




I butiken har vi en ny pläd.
Vit och quiltad med påsydd spets.
Den är jättefin.
Det finns sängöverkast i samma utförande att beställa,
till enkel eller dubbelsäng.



Här ligger det på bäddsoffan tillsammans med de nya kuddarna
med sammetstyg och blommönster.



Vi fick också  gammeldags mjölkflaskor
"  Laiterie de  la Normandie ".
Bredvid en vallmotavla är det lätt att drömma sig bort
till Frankrike.




I södra Värmland där vi bor, har det nu ösregnat i en vecka.
Jag stryker tvätt och bakar för att hålla värmen.
Lite mer sommar vore inte dumt.
Vi får hoppas på det till nästa gång.
Eva-Lena. 

Kommentarer
Postat av: Charlott Littmarck

Vad trevl det var att ha er på Väret.

Kul att ge bort saker när det uppskattas av mottagaren.

Vi ses snart.

2009-07-13 @ 20:12:34
Postat av: Moster Bigi

Tittar på dina fina bilder varje vecka och är lika fascinerad av dem varje gång!Det fina hjärtat vi fick, pryder sin plats på spegeln!

2009-07-14 @ 12:36:29
Postat av: kusin Lotta

Hej!



Vad fina bilderna är, Eva-Lena! NU är det klart med lägenheten! Vi var i Stockholm igår och nu har vi nycklarna i handen. Puh! Vilken resa... Vi hörs!

Kram Lotta

2009-07-16 @ 22:10:13
Postat av: Nylyckan

Hej Eva-Lena! Tack för besöket idag. Blev så glad för sakerna jag inhandlade i din butik. Din butik är så fin och vilket underbart läge!!! Kram Åsa

2009-07-17 @ 18:01:20
URL: http://nylyckan-nylyckan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0