Det ekar lite tomt bland hyllorna i butiken.

Det ska ju vara så efter julen, men nu vill jag ha nya saker att plocka upp.
Jag har några beställningar på gång som jag återkommer till.
 Vi har franska tvålar från Marseille.
Le savon de la Bonne Mère med ros eller lavendeldoft.






Tvålarna kostar 32 kr och diskborsten i trä 20kr.
Doftpåsen från Jeanne d''Arc Living 75 kr.


Nalleänglarna från Bukowskis Design är så mysiga att ha omkring sig.
Här hänger de i vardagsrummet på vårt gamla skåp.
Rafael, den till vänster kostar 78 kr.




Jag fick en bok i julklapp som är fantastisk.
Boken i sig är så fin att den får ligga framme.
Madame de Pompadour av Herman Lindqvist rekommenderas.






Mitt stora intresse är historia, från 1700-talet och framåt.
En av favoritmålarna är Alexander Roslin.
Ett kort av en ung flicka målad av honom sitter i vårt glasskåp.




Imorgon hoppas jag på ljus så att jag kan fota våra vackra förvaringsboxar
i papp och blommiga temuggar.
En trevlig helg önskar Eva-Lena.

Kommentarer
Postat av: Petra

Åh så skoj att du lämnade en kommentar, ge dig nu ut på bloggar och titta runt och kommentera lite så att de hittar tillbax till dig, ler. Ha en fin fortsatt helg!

2009-01-10 @ 23:15:21
URL: http://www.romantiskahem.blogspot.com
Postat av: Lisa

Vilken inspirerande blogg du har! Så många fina saker och bilder!



Tackar för titten hos mej och önskar dej lycka till!



Jo, mina kort finns att köpa - mejla mej om du är intresserad på: [email protected]



Hälsn.

Lisa

2009-01-10 @ 23:46:24
URL: http://lisastorp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0