Vitt & Lingonris

För ett tag sen hittade jag ett skåp på loppis.
Formen passade precis, men färgen...
Mer som en smutsgrå, konstig nyans
och inte snyggt.
Så jag struntade i att städa och julfixa och tog fram
färg och pensel.
Vit färg.

Det blev mycket finare!
På samma loppis hittade jag den vackra krukan
som nu har fått mossa och vita hyacinter.




Ängeln, från Jeanne d'Arc Living som vi har i butiken,
blev julfin med en liten krans av lingonris.




Jag satte en ljusmanchett på den minsta av zinkburkarna,
och så lite lingonkvistar i burken.
En fin gåbortpresent för bara 51 kr.
Från butiken.




Lite suddig bild tyvärr, klockan var halv tre och
det var redan lite väl mörkt för att ta bilder
utan stativ.

Nästa vecka ska det äntligen bli kallare och kanske lite snö.

Hoppas Luciahelgen blir ljus och hoppfull.

Eva-Lena.
 


Kommentarer
Postat av: Charlotte Eriksson

Hej!

Åh, vilken söt ängel, den skulle jag vilja ha!!! Återigen jättevackra bilder, Eva-Lena! O nu har det faktiskt kommit lite snö här nere i väster, det är frostigt och kallt och underbart vackert adventsväder -- härligt! Ha det så gott!

Kram Lotta

2009-12-13 @ 00:11:53
Postat av: Littmarck

Tack för igår.

Vi gillar er skarpt.

Åh, tack för de fina presenterna.

S får öppna sin Majajulklapp när tomten kommer.

Stoor kram.

C

2009-12-13 @ 08:31:59
Postat av: Cilou

C'est magnifique

Bravo



Bizzz

Cécile

2009-12-14 @ 07:45:33
URL: http://ciloubrodeetbric.canalblog.com/
Postat av: ingela/inspiration i vitt

Hej, tack för att du alltid skriver så fint till mig, jag blir ju så glad. Vilket fynd med det vackra skåpet det blev underbart när du målat det. krukan var ju så fin den med, annorlunda. Hoppas att lite fler folk hittar till dig efter att du var med i tidningen. Det var ett jättebra reportage och det var så bra att du vågade ta kontakt med dom.

Kram på dig/Ingela.

2009-12-14 @ 23:42:36
URL: http://www.inspirationivitt.blogspot.com
Postat av: Cilou

merci beaucoup de m'avoir répondu,



bizzz

Cécile

2009-12-15 @ 07:49:36
URL: http://ciloubrodeetbric.canalblog.com/
Postat av: annika

Hej EvaLena! Tack för din kommentar hos mig. Härligt att du fick en tanke som du förverkligar. Men visst hade jag lyckan att få så många gåvor under en kort tid. Men det har varit en tuff höst med sjukdom och bortgång för närmaste bästaste vänner. Nu stöttar vi för livet.

Hörnskåpet är kanonsnyggt, verkligen. En gång i tiden frågade jag min en moster, som alltid lutade av färgen på sina auktionsfynd,varför folk målade färg på sina möbler. Jag kunde absolut inte förstå varför.....nu vill jag själv måla många. Konstigt!

Ha en riktig God Jul och hälsa Jonas och killarna från Ulla och mig.

Kram annika

2009-12-15 @ 08:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0