Vit färg & Rosnamn


Vi har fått hem nya schabloner och möbeldekorationer
från Jeanne d'Arc Living.

Bilderna är från Jeanne d'Arcs egna hemsida.



Det här ska jag måla på köksbordet.


Rosnamn på latin låter så vackert.
Vi har olika namn att välja på.

Ghislande de Féligonde . Rosa Mushata
Souvenir de Philémon Cochet . Rosa Rugosa
Mme Plantier . Rosa Alba
Princesse de Lamballe . Rosa Alba
Stanwell Perpetual . Rosa Pimpinellifolia
Blanc Double de Coubert . Rosa Rugosa
Boule de Neige . Rosa Bourbon
Souvenir de la Malmaison . Rosa Bourbon
   



Olika kryddnamn som vi har.

Allium Sativum
Thymus Vulgaris
Melissa Oficinalis
Salvie Oficinalis
Lavendula Spica
Oreganum Majorana
Rosmarinnus Officinalis
Ocymum Basilicum



Schablonerna med ros och kryddnamn är
4,5  cm höga och upp till 53,5 cm långa.
Det är engångs schabloner som har en självhäftande baksida.

Den här texten tänkte jag använda på en väl synlig plats.



"Tålamod övervinner allt."

De vackra radbanden med rosa sötvattenspärlor kunde jag inte motstå.
Nu har vi några i butiken.

 

Möbeldekorationerna visar jag senare. 
Jag ska försöka hitta en passande  
möbel att använda dem på.

Missionskyrkan här i bygden har just startat en möbelmålarkurs
 så det är extra roligt att få hem så vackra produkter nu.
Ett härligt gäng glada damer målar vitt på allt
och nästa gång ska vi dekorera och slipa ner.

Ha det bra i kylan. Just nu har vi - 19 grader!

Eva-Lena.

 
 
 


Kommentarer
Postat av: Cilou

Les pochoirs sont très beaux, ton univers est plein de charme ; je trouve que la déco suédoise est très douce.

Bizzz

Cécile

2010-01-31 @ 07:52:45
URL: http://ciloubrodeetbric.canalblog.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0