Tänk om möbler kunde tala.


På vår övervåning har vi några gamla möbler
 som vi fått i arv.
Ett skåp i en vacker blågrön färg, snickrat av min
farmors morfar. 



Ett nytt hjärta i gammal stil från butiken passar så bra i färg.



Stolen är ännu äldre och ingen vet vem som
hade den från början.

 

Vem har snidat så vackert på stolsryggen?
Vilka har suttit på stolen och ätit, pratat och skrattat
eller bara vilat sig en stund
.
Jag hittade stolen i en garderob hos min farmor.
Den var så ful tyckte hon, men bra att kliva på
när hon skulle nå saker på hyllornna.
Hon trodde inte det var sant när jag sa att jag tyckte den var
underbar och att jag ville ha den i finrummet.  




Vi har en spegel i samma rum.
Den kommer från min mormor, Karin Linnea.
När jag var barn hängde den i mormors sovrum.

 

Så butiken har fått både sitt namn och sin logga efter mormor.
Vem hade trott det för några år sedan?

I helgen var jag på Formex-mässan.
Oj vad mycket fint det fanns.
Om en månad hoppas jag att alla nyheter är på plats i butiken.
Innan dess ska jag försöka hitta lite bilder från leverantörerna
för att visa några av godbitarna.

Ha det bra i sensommarvärmen,
Eva-Lena.

  


Kommentarer
Postat av: Adam

Vilka fina möbler vi har=)

2009-09-05 @ 09:19:45
Postat av: Mia c

Spännade att se de nya varorna..hoppas det blir snart? Änglar? Kram

2009-09-05 @ 21:32:30
Postat av: Susanne

Vilka fina gamla möbler ni har. Det måste vara fint i ert gamla hus. Roligt att få gå på Formexmässan och beställa hem fina saker. Jag följde med en kompis förra året och det var så mycket att titta på. Hur har ni öppet nu?

Kram Susanne


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0