Bokstäver & Hortensia

Vi hade planerat att det skulle vara stängt i butiken i helgen,
men vi har öppet
 
 lördag den 23, kl 11 - 16
söndag den 24, kl 12 - 16

Välkomna!

Jag är ju väldigt förtjust i bokstäver och texter.
Ett favorittyg som vi har på metervara är detta.



Vitt spetsmönster som anas under texten. Snyggt!

På en av zinkaskarna som vi också säljer finns det här fina mönstret.
Text, franskt frimärke och Hortensia.

 


Tavlan med en röda vallmon känns fransk.
Kanske för att Monet målade så många vallmotavlor.




Vi var i Monets trädgård i Giverny utanför Paris
på vår bröllopsresa för länge sedan.
Jag kan inte visa bilder för det var innan man kunde
lägga upp bilderna digitalt.
Måsta försöka åka dit igen för det är fantastiskt.

Inne i huset har jag målat en text på väggen.
" Take the time to smell the Roses ".
Den texten ser jag varje morgon när jag kommer ut i hallen.




I gardinstången ovanför texten hänger lite torkad hortensia,
och om bara sju månader kan jag plocka in nya blommor!

  

Välkomna att titta in i butiken.
Eva-Lena.



Kommentarer
Postat av: littmarck

Undrar om du är hemma i morgon?

Kram

C

2010-01-24 @ 09:55:44
Postat av: moster Bigi

Visst börjar man känna att våren nafsar i kanten,ljuset börjar komma tillbaka och snart får vi planera för trädgården igen. Tills dess kan vi njuta av dom fina blommorna på dina varor!

Kram Bigi

2010-01-24 @ 11:11:02
Postat av: Susanne

Hejsan!

Åh, vad mycket fint du har i din butik.

Tack för mailet, jag har svarat dig. Hoppas vi ses!

Kram Susanne

Postat av: Cilou

De belles écritures.

La phrase peinte sur le mur est très belle

bizzz

Cécile

2010-01-25 @ 07:57:31
URL: http://ciloubrodeetbric.canalblog.com/
Postat av: Anki

Hejsan & Tack för din gulliga kommentar, jag suger åt mig, hihi!

Oj vilket fint tyg, helt underbart...jag är ju oxå väldigt svag för bokstäver!

Så då måste jag ju bara fråga om priset?

Det skulle vara så roligt att besöka din butik, men just nu är jag billös...troligtvis får killarna fix på det hela inom en snar framtid...då kommer jag som ett skott ler



Ha det gott!

Kram kram!

2010-01-25 @ 12:16:12
URL: http://ankislillavarld.blogspot.com
Postat av: Littmarck

Tack för en fin dag.

Hjärtat gjorde sig bra på sängstolpen i gästrummet.

Stoor kram.

C

2010-01-25 @ 19:05:57
Postat av: Lotta Eriksson

Hej kära kusin!

Återigen - tack för fina bilder, man blir så glad av att se dem! Tyget är väl det vi köpte tidigare? Det har blivit till en tavla i Sofias lägenhet - jättefint! Janne snickrade ihop en ram och så häftade vi fast tyget bakom... ska försöka komma ihåg att ta en bild - eller så får du komma upp och hälsa på och titta själv! :) Vi hörs!

Kramar Lotta

2010-01-26 @ 23:32:32
Postat av: ingela/inspiration i vitt

Hej vännen, vilket underbart tyg, har aldrig sett det förut. Ha det så gott i helgen, kram/Ingela.

2010-01-28 @ 22:58:38
Postat av: Petra

Men wow vilket fantastiskt tyg!!! Hoppas att allt är gott med dig och att du kom iväg o fynda på formex! Kram petra

2010-01-30 @ 11:07:33
URL: http://www.romantiskahem.blogspot.com
Postat av: Anki

Hallojsan!

Vilket bra pris på tyget, det ska jag fundera på!

Jag stickar både i ull och acryl, sockor blir mer hållbara i ett acrylgarn...men det beror ju på vad man vill ha!

Dom långa kräver ju en hel del garn, så det är ju en kostnadsfråga oxå...ullen är ju betydligt dyrare!



Önskar dig en härlig helg!

Kram kram!

2010-01-30 @ 14:38:03
URL: http://ankislillavarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0