Gamla nycklar.


Här snickras det för fullt för att utöka butiken.
Vi har delar av ett gammalt soldattorp som vi tänker använda.
När vi plockade ner torpet för flera år sedan
hittade vi den här lilla barnkängan,
gömd uppe på vinden.



Den är så spröd så jag törs knappast ta i den.

En fin äldre Madonna
med vackert blekta färger
 fanns också i det gamla huset.




Till butiken har fått nya tavlor.
Enkla lugna motiv, med bara vita blommor.




Om någon vecka hoppas jag att leveransen från Frankrike kommer.
Där har vi med gammeldags rostiga nycklar i knippe.

De här nycklarna däremot, är riktigt gamla.
Vi  har dem som minne från ett härbre
som tillhört släkten för länge sedan.

,


Förra veckan var vi uppe i Norra Värmland igen
 för att ta reda på gamla fönster och dörrar.
Jag har hört att härbret hade blivit flyttat till granngården,
och vi åkte dit utan att veta vad vi skulle hitta.

Men där var det.
Vi blev inbjudna till familjen och vi pratade i flera timmar
 om gamla tider.
Tack snälla ni för att ni var så gästvänliga
och för att ni räddat det gamla huset.
Vackrare kan det inte ligga.

 

Eva-Lena.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej EvaLena! Vilka fina fynd ni har gjort. Skon är ju verkligen äldre än de jag fotade i helgen. Huset ligger på absolut bästa tänkbara plats. Vilken underbar vy framför ingången... Att sitta där och bara stirra ut över allt det vackra.

Kram annika

2009-09-29 @ 13:07:07
Postat av: Charlott

Lycklig är den som bor i Värmland.

Vilka vackra bilder.

C

2009-10-02 @ 20:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0