Snart dags för Nyinvigning!

 Nu har vi nya öppettider.
Onsdag - Fredag  12-19
Lördag 10-18
Söndag 12-18

Välkomna!

Lite fler Franska nyheter.
Den gamla nyckelknippan med franska nycklar tycker många om.
Fin att hänga på en krok i hallen eller som en kund sa
" Perfekt för mitt växthus!"

 

Tvålkoppen i samma rustika stil är också så vacker.
Under den skymtar en duk från Nyblom & Kollén fram.
Vi har löpare och små dukar med det lilla vita hjärtat på.
Den största duken som mäter 150 x 250
har bara hålsöm, inget broderat hjärta.




Ett stort diskställ med små korgar för bestick och
avrinningsbricka fick vi också.
Tallriken är en mattallrik i normal strolek.




Durkslaget kallas för salladsdurkslag i frankrike.
Den passar fint att ha som fruktskål.
Så fort vår nya lokal är helt klar ska jag skylta med ett
med röda äpplen i.
Bestickfodralet är också en nyhet från Nyblom & Kollén.
Det finns för knivar,gafflar och skedar,
samt för kaffeskedar.

 

Lite nya kuddar och hissgardiner kom till butiken i veckan.
Idag kan jag bara visa kudden i beige eftersom hissgardinen
såldes på en gång.
Ska försöka få hem några till så snart som möjligt.
Vi har tänkt att ha några ex i butiken och så får det bli en beställningsvara.




Till sist, vårt vackra dörrhjärta.
Det är gjort av buxbom och vit ljung.
Det har en vän till oss, Ellinor, gjort.
Vi har några till försäljning,
 och man kan också kontakta Ellinor så gör hon fler på beställning.

 


Nu ska jag ut och slipa de gamla fönstren som vi har satt upp
 nya delen av butiken.
Det är ju snart dags för nyinvigning!  

Eva-Lena.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Å så mycket fint!!! Skulle så gärna vilja komma upp och hälsa på och se allt det nya, får väl försöka ta en tur sedan när ni har gjort klart. Mamma beskrev lite av vad ni hade gjort och jag är så nyfiken! Diskstället du visar på en av bilderna hade passat så jättefint i Sofias lägenhet... fy, vad mycket man vill ha!!! Men det betyder ju i och för sig att du har fina saker... Lycka till! Kramar i massor, kusin Lotta

2009-11-11 @ 23:01:25
Postat av: Lina

Hej!



Jag har letat precis ÖVERALLT efter precis en sådan nyckelknippa som du lagt upp på bild här!! (Har du kvar den, eller en liknande)? Om inte, vart finns dom att få tag på?! Tack för svar!



...svara gärna till min blogg - så jag säkert får svaret... eller till mailen. Tack på förhand!



/ LINA

2011-12-07 @ 18:08:58
URL: http://liinanonstop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0