Vårstäda i stugan!

Igår  kändes det att våren är på väg. Solen sken, svanarna sjöng som tokiga,
och tranorna flög över på hög höjd och ropade. 
Solen lyser ju upp allt och avslöjar vinterns lathet.
Överallt är det damm.
 Och fönstren!!!
Jag behöver städa.
 I butiken finns en hörna med  städ och kökssaker.

 

Små städpaket med  vita Wettexdukar, blommig dammtrasa och olivtvål.
Nya kökshanddukar  och grytlappar från Nyblom och Kollén.
Strykbrädsöverdrag och lavendeldoftande strykvatten.



En knopphängare till köket, 145 kr. 

Den gamla barnsängen som jag köpte i höstas har nu målats vit.
I butiken finns schablonen som jag använt till texten som
betyder "ljuva drömmar".
Ett lätt sätt att få det lite extra snyggt.

 

Idag ,söndag, snöade det igen.
Min städiver försvann, och jag satt inne i vår lilla sadelkammare
och skrapade bort all färg från ett gammalt skrivbord istället.
Fem lager färg var det.
Det är ju urtrist att skrapa, men det blir  mycket bättre när man målar.
Jag hoppas jag kan visa resultatet till helgen.
Ha en bra vecka, 
Eva-Lena. 


Kommentarer
Postat av: Lisa

TACK för titten hos mej!

Du talar om att du har lera hos dej - här har vi snö, den vräker ner utanför mitt fönster i Vasastan just nu och har så gjort i flera timmar!

Man undrar ju var våren är!



Jodå, jag har lera på torpet också, väldigt mycket lera speciellt den här årstiden!



Hoppas att du har vår där du är!

Ha det gott!

Lisa

2009-03-22 @ 23:24:08
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Mia

hej!

Åh vad sugen jag blir att göra ett besök vad mycket fint du har fått hem!!! Kram Mia

2009-03-25 @ 17:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0