Det finns så mycket fint hos Jeanne d'Arc Living.

Inne i butiken snickrade vi hyllor av gamla golvbrädor. Det passade bra att ställa  en Madonna i varje nisch.



Ljusstakarna i patinerad silver, korset  och madonnorna kommer från Jeanne d'Arc Living.
Bokstaven i trä är från Design and Country House.
Korset är 13 cm högt  med strass och emaljerade fält i vitt och brunt.



 Jag har en Madonna i matrummet på en piedestal.
Hennes ansikte är så vackert.
Hon är 60 cm hög. 



Allt fattigmanssilver som jag köpt är patinerat i en brun ton.
Tre hängen knöts fast med svarta sidenband på ett fönsterspröjs.
Två stycken la jag under en glaskupa tillsammans med ett fransk bönekort.






  

Speglar kan verkligen göra speciella intryck.
 Ovanför glaskupan hänger en liten fransk hjärtformad spegel som så fint
reflekterar glaset.

 

Doftpåsarna och tvålen,
ljuslyktan , zinktavlan och halsbanden, allt kommer
från Jeanne d'Arc Living.
Klicka på bilden så förstoras den.

                             

Det här inlägget har tagit mig flera timmar att göra, så nu slutar jag för idag.
 Ha det bra tills nästa gång.
Eva-Lena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0